Mainitsin viimeksi, että mieheni oli uuden hirvestyspipon tarpeessa. Aiemmin hirvimetsällä piti säädösten mukaan olla kirkkaanpunainen pipo, mutta nyt säännöt ovat muuttuneet ja pipon (ja liivin) pitää olla oranssit. Kun tulin jotenkin ostaneeksi sitä lankaa (kröhöm), niin pitihän siitä nyt sitten tietysti heti alkaa jotain myös tehdä (varsinkin, kun ne langat ei mahdu minnekään, vaan on edelleen muovikassissa mun työpöydällä. Mies ehdotti, että ostaisin niille sängynaluslaatikon, mutta mä en taivu, kun en halua mitään uutta lankajemmaa). 

Oltiin mökillä viikonloppuna, ja sain viikonlopun aikana tehtyä hirvipipot sekä miehelle että sen isälle. Kotona sitten tikuttelin vielä itselleni pipon (ei-hirvi). Apen pipo jäi kuvaamatta, mikä ei ole mikään menetys, koska se oli tismalleen samanlainen kuin miehen. Sitä ainoaa pipomallia, mitä mun mies suostuu käyttämään.

Niissä vahingossa ostetuissa langoissa oli tosiaan kaksi kerää oranssia Isoveljeä (ihan näitä pipoja varten). Otin sitten vielä jemmasta taikapallovaihdossa saamani Isoveljen omaan pipooni. Toi mun pipo ei ole ollenkaan mun värinen, mutta teki mieli tehdä se silti. Siis siinä mielessä ei ole mun värinen, että tiedän näyttäväni kuolemankalpealta, kun vedän tuon kasvoja kehystämään, mutta eipä anneta sen haitata. Tuli kivaa vaihtelua :)

CIMG2157-normal.jpg

Pipot

koko: aikuinen

lanka: Novita Isoveli oranssi ja aniliininpunainen/violetti

puikot: 5mm sukkapuikot

malli: peruspipoja omasta päästä

Tosiaan ton mun pipon väri näyttää välillä aniliininpunaiselta (ei kyllä luonnossa noin räikeä kuin kuvassa) ja välillä violetilta, riippuen valosta. Kolmeen pipoon meni vajaa 3 kerää lankaa, niistä jämistä on kesken lapaset A:lle. Eli ei ihan kerää (100g) per pipo mennyt.

Nämä valmistuivat heinäkuun puolella, joten kesä-heinäkuun valmistuneet:

  • kaksi vauvan villatakkia
  • kolmaskin vauvan villatakki (esittelemättä vielä, mutta tein vaan viimeistelyt)
  • kolme aikuisten pipoa

Aktiivisesti kesken (muutamaa ufoa ei siis lasketa) on yhdet lapsen lapaset ja yhdet lapsen sukat.