Ajattelin aloittaa tämän haastekuukauden katsauksella siihen, mitä mulla on kesken. Tämä postaus on ajastettu, koska ollaan tänään hautajaisreissulla. Eli (toivottavasti) todellinen tilanne näiden keskeneräisten suhteen on edes muutaman kerroksen verran valmiimpi :) Aktiivisesti keskeneräiset neuleet keräsin samaan kasaan:

IMG_0334-normal.jpg

Siellä on siis vanhimmalle tyttärelle alullaan villasukka kolmesta punaisesta 7 veljeksestä. Ihan vähän vasta olen saanut aikaan, kolme kerää yhdessä työssä tarkoittaa sitä, että ihan yhtä kerrosta varten ei viitsi neuletta kaivaa esiin. Aniliininpunaisesta 7 veljeksestä on tulossa samoin esikoiselle lapanen. Esikoisella on tällä hetkellä tasan yhdet sopivan kokoiset lapaset ja ne on päiväkodissa. Tätä olen tehnyt aina joutohetkinäni kerroksen silloin, toisen tällöin.

Valkoinen neule on puseron takakappaleen alku, minulle itselleni. Aloitin alkuvuodesta itselleni villapuseron Drops <3 you -langasta, malli omasta päästä. Hihat mulla on jo valmiina ja nyt on siis takakappale kesken. Tuo on ihan vaan tylsää sileää, etukappaleeseen kaavailin jotain palmikoita tms. Vähän vaan on alkanut epäilyttää, että miten tuo lanka kestää puserossa, nyppyyntyykö heti tms. Mutta kaipa mä teen sen valmiiksi silti, jossai vaiheessa. Tämä on ollut mulla reissuneuleena, kun ei vie kauheasti tilaa, ei ole useita lankakeriä ja muutenkin aivotonta tekemistä, helppo neuloa autossa tai missä vaan, vaikka ei ole muistiinpanovälineitä tms matkalla.

Ja sitten tuo sini-beige juttu. Siitä tulee neulepusero mun siskon pian syntyvälle vauvalle (paitsi jos vauva onkin tyttö, sitten teen sille kyllä jonkun vaaleanpunaisen pitsiunelman!). Taas kerran omasta päästä malli, ajattelin tehdä raglan-puseron. Katsotaan, mitä tästä tulee. Tämä neule on nyt kaikkein aktiivisin tällä hetkellä. Tekisi mieli vaan neuloa ja neuloa, mutta harmillisesti tää muu elämä estää :)

Näiden lisäksi mulla on muutama ei-aktiivinen keskeneräinen neule (siis ufo), muistaakseni kaksi pitsihuivia, joista toisen kyllä taidan purkaa. Ompelupuolella on hernepussit edelleen täyttämättä, yksi kesähame jo kolmatta vuotta vetoketjua vaille valmis ja sitten kasa korjattavia vaatteita. Ja sitten on tietysti hirmuinen määrä suunnitelmia, mutta niistä joskus toiste enemmän :)

Kävin muuten pari päivää sitten työpaikalla tekemässä paperit hoitovapaan jatkosta, ja sain matkaani yhden risan laskimen ja lupauksen, että säästävät mulle pieniä hehkulamppuja, kun niitä menee rikki. Lisää laskimennäppäinkorviksia on siis luvassa!