Blogilistan olemassaolo lakkaa 1.6. Blogilista sivuilla asiasta on tällainen tiedote:

TIEDOTE: Blogilista.fi-palvelu lopettaa toimintansa maanantaina 1.6.2015. Tämän jälkeen palveluun ei ole enää pääsyä.

Blogilista.fi listaa suomalaisia blogeja RSS-syötteiden avulla. Yksittäiset blogit ja niiden kirjoitukset sijaitsevat käyttäjien hallinnoimilla blogialustoilla (esim. Blogger, Wordpress jne.). Blogilista.fi:n lakkauttaminen ei siten vaikuta yksittäisten blogien olemassaoloon.

Kiitos kaikille käyttäjille kuluneista vuosista ja antoisia bloggaushetkiä!

Blogilistan ylläpito

 

Joten nyt ne kaikki seitsemisenkymmentä teistä, jotka seuraatte Näppituntumaa Blogilistan kautta, joudutte ikävä kyllä vaihtamaan seuraamistapaa. Näppituntumaa voit näppärästi seurata vaikkapa Facebook-sivusta tykkäämällä (Facebookiin tulee myös toisinaan jotain blogin ulkopuolisia pikku kuulumisia) tai Bloglovinin kautta. Linkeistä pääset suoraan oikeille sivuille, sinne vaan klikkailemaan :) Myös tuolla blogin sivupalkissa on linkit Facebookiin ja BLogloviniin.

 

Mitä sitten kuuluu käsityörintamalla? Blogissa on ollut hirmuisen hiljaista. Tosi vähän olen mitään tehnytkään, täytyy myöntää. Ja se, mitä olen, on ollut enimmäkseen hidasta puuhaa tai sitten sellaisia juttuja, mitä ei ole viitsinyt raportoida täällä blogin puolella.

Neulominen ei edelleenkään innosta. Ommellut olen jotain pientä, lähinnä korjausompeluja ja itselleni tavallisen pipon. Ompelu kyllä innostaisi, mutta vähän vähentää siinä mahdollisuuksia se, että meidän nuorimmainen pelkää ompelukonetta, ja on siirtynyt nukkumaan lastenhuoneeseen, jonne ompelukoneen ääni kuuluu. Joten mun mahdollinen ompeluaika on viikolla lähinnä Pikku Kakkosen aikaan, ja siihen aikaan tuppaa olemaan aika paljon muutakin tekemistä... Mutta silloin tällöin saan ommeltua, se on kivaa!

IMG_3847.jpg

Yksi viime aikojen pikku ompeluksista on Kapteenilla-blogin Sarille lähtenyt pussukkapari. Mulla tosin on kuva vaan tuosta isommasta (sekin on pieni), mutta tämän kaveriksi siis ompelin ihan pienen littanan pussukan myös, ja laitoinpa mukaan myös joukon itse tehtyjä silmukkamerkkejä. Sari kehui oman bloginsa Facebook-sivulla mun pussukoita ja tulin siitä niin hyvälle mielelle, että halusin tehdä Sarille yhden. Julkikehuminen kannattaa :) En kuitenkaan lupaa ommella pussukoita jokaiselle, joka mua jossain kehuu ;)

Pussukka on jämäpaloista tehty, koko muistaakseni n. 7*7*15cm. Päällä raitakangasta, josta olen tehnyt mm. valokuva-albumin kannet. Vuorina samaa oranssia kukkakangasta kuin kukkapussukoissa.

IMG_3850.jpg

Käsinkin olen vähän ommellut. Löysin jemmasta pienen ristipistotyön, jota pistelin junamatkoilla opiskeluaikaan. Viimeiset kahdeksisen vuotta se on odotellut inspiraatiota, ja nyt inspis iski. Muutaman viikon olen sitä silloin tällöin pistellyt. Kaksi lankaakin loppui siitä jo kesken, mutta onneksi Lahden Pitsi&Palmikko pelasti. Nyt näyttää jo lupaavasti siltä, että joskus tulee valmistakin. On se vaan niin, että ei kannata heittää toivoaan, vaikka joku työ lojuisi pitkäänkin keskeneräisenä :)

IMG_3894.jpg

Kyllä se siitä vielä valmistuu...