Onko muiden mielissä Wetterhoffin nimellä jotenkin mystisen kunnioitettava kaiku? Mulle Wetterhoff edustaa käsityöosaamisen aatelia, muistan, kun lapsena yhden kaverin isosisko pääsi Wetterhoffille opiskelemaan, ja meidän äitikin oli siitä tohkeissaan, että WETTERHOFFILLE!!

Voitte siis arvata, että kun sain kutsun Wetterhoffin bloggaribrunssille, olin enemmän kuin innoissani menossa :) Mies oli kyllä jo sopinut tälle viikonlopulle miesten viikonlopun, mutta suostui aloittamaan miesten keskisen ajan vähän myöhemmin, että mä pääsin omalle reissulleni.

Blogibrunssi järjestettiin siis Hämeenlinnassa Wetterhoffin talossa, jossa nykyään toimii monta käsitöiden ja luovien alojen pienyrittäjää. Meitä bloggaajia oli paikalla parikymmentä sekä käsityöbloggaajaa että sisustus-/lifestylebloggaajaa.

IMG_5642.jpg

Valtavan ihania herkkuja oli meille katettu. Herkkumaan hilloja pähkinöiden ja keksien kera, pullaa, kasvispiirakkaa, aivan järkyttävän hyvää Sibelius-torttua, hedelmiä ja Kultasuklaan suklaita (salmiakki-valkosuklaaseen jäi himo!). Lisää herkkuja oli vielä gluteenittomassa pöydässä. Tuo konditoria R. Kokon leipoma kakku oli kyllä niin hyvää, ettei ole tottakaan. Ja ne suklaat, ne suklaat...

InstagramCapture_2621aa6e-72b2-4651-8ddd

Syömisen ohella saimme opetella hoviniiausta ja esitellä itsemme. Hoviniiauksen asianmukaisesta opettamisesta vastasi imagokouluttaja ja (mikä tärkeintä) Valtakunnan Prinsessakoulun rehtori Isa Karlsson, joka jakoi meille myös prinsessatodistukset. Kun kotona kerroin, että sain prinsessatodistuksen, meni meidän 5-vuotias prinsessa ihan mykäksi ja totesi "mä en taida uskoa tuota". :D

IMG_5674.jpg

Meidän osallistujien kesken arvottiin suloinen kirjailtu pussukka, jonka mä satuin voittamaan (olin ihan varma, että Seija voittaa, koska olen huomannut, että Seijalla on loistava arpaonni).

IMG_5648.jpg

Sitten meille olikin järkätty aivan ihania pajoja, joissa saatiin kokeilla kaikenlaista uutta. Mua harmittaa, että unohdin ihan valokuvata (vaikka siis tiedän kyllä, että sitä kuuluisi harrastaa näissä kekkereissä joka välissä) kun olin niin innoissani kaikesta. Suuntasin heti alkuun Seijan, Annan, Tuulan ja Kardemumman (muistankohan oikein? Korjatkaa, jos olen väärässä) kanssa Cobblerinan ja Jenni Saksan työhuoneelle. Cobblerina valmistaa kenkiä, laukkuja ja asusteita nahasta ja Jenni Saksa taas koruja ja asusteita huovasta. Molempien tuotteita olenkin jo päässyt aiemminkin ihailemaan.

Pajassa sai tehdä nahasta kännykkäkotelon tai huovasta korviksia. Mä päädyin tekemään korvikset. Täydet kulholliset laserleikattujen huopien jämäpaloja saivat inspiraation heräämään, ja vieläkin mun sormia syyhyttäis päästä niiden kulhojen ääreen... Kuva mun tekemistä korviksista on tuolla vähän alempana

IMG_5652.jpg

Sain korvikset sukkelasti valmiiksi ja jatkoin matkaani itsekseni Koruverstas Klovan tiloihin (kännykkäkotelokin olisi ollut kiva tehdä, mutta en jaksanut jäädä odottelemaan paikan vapautumista. Eiköhän ainakin Seijan ja Annan blogeihin ilmesty niistä kuvia). Nämä esillä olleet metallikorut vei kyllä mun sydämen täysin. Pääsin itsekin kokeilemaan riipuksen tekoa, mutta kun äkkiä mitään miettimättä alkaa tehdä, niin niinhän siinä käy, että mitään hyvää ideaa ei heti tule, ja sitten kun ei ole taitoakaan, niin lopputulos näyttää kolmevuotiaan tekemältä :D

Mutta kivaa oli, ja kun satuin olemaan sillä hetkellä ainoana paikalla, niin sain kokeilla riipuksen patinointiakin. Mulle syttyi kyllä kipinä tällaisten tekoon, kun huomasin, ettei noissa vaadita hirmuisen montaa työvaihetta tai monimutkaisia tekniikoita. Onnekseni sain Klovan syksyn korukurssien esitteen, johonkin niistä on kyllä pakko päästä!

IMG_5662.jpg

Tässä siis korupajojen aikaansaannokseni, huopakorvikset tein mätsäämään mun päivän asuun. Kuparikoru on ihan mälsä, kun ei oikein ollut ideaa, ja tein sitten vaan jotain. Mutta ajattelin, että kyllähän tuosta saa vaikka avaimenperän. Tämän tekeminen oli kuitenkin tosi kivaa ja mukavan yksinkertaista, joten ehdottomasti joskus haluan kokeilla uudestaan!

IMG_5653.jpg

Seuraavaksi jatkoin matkaani kirjansitomo Pikkusitomo Kirjaseen. Kirjansidonta on mulle kovin rakasta, vaikka aika vähän sitä nykyään ehtiikään tehdä. Mutta oli tosi kiva jutella alan ammattilaisen kanssa. Täytyy myöntää, etten ole tiennyt, että kirjansidontamateriaaleja saa Hämeenlinnasta, olen tähän asti aina tilannut tarvitsemani Helsingistä kirjansitomo Jari Marttilalta (jonka palvelu on aivan loistavaa, mutta onhan se kiva tietää, että muitakin paikkoja on). Kirjansitomossa olisi ollut tilaisuus kokeilla kalligrafiaa, mutta en oikein jaksanut keskittyä siihen, joten jäi jutustelun tasolle.

Kirjansitomon lähellä oli Ihana-lehden toimitila, jossa lehden päätoimittaja Kaarina opasti paperikukkien tekemisessä. Kukat on tehty vanhoista kirjan sivuista, ja ohje oli todella helppo. Ihana on mulle päällisin puolin tuttu lehti, ja oli kiva nähdä vähän, missä sitä tehdään. Täällä törmäsin myös Ihan Oikea Blogi? -blogin Johannaan, josta olen usein ajatellut, että hänet haluaisin tavata livenä. Oli mukava tavata ja hetki jutustella. Toivottavasti tavataan joskus uudestaan!

Pikaisesti kävin Ihanan jälkeen vielä vähän virkkailemassa Kide-myymälässä pannunalusta (jonka joku lapsista omi ennen kuin ehdin ottaa siitä valokuvaa) ja lopuksi jo melkein juoksujalkaa Korttien talon korttipenkojaisissa ostamassa muutaman kortin ja vähän lahjapaperia (ja nyt ihmettelen, miksen ostanut niitä enempää, koska molempia kuluu). Näistä ei ole kuvia, koska siinä vaiheessa kello alkoi olla jo niin paljon, että arvelin miehen kotona kohta hikeentyvän lastenhoitovuoroonsa ja lähdin jo puolijuoksua autolle.

Oli todella onnistunut tapahtuma Wetterhoffilta, kiitos heille siitä! Toivottavasti näitä järjestetään uudelleenkin (ja olen kutsuttujen listalla), sillä nyt jäi useampi paja vielä näkemättä ja kokematta. Myös Wetterhoffin myymälässä olin aikonut shoppailla, mutta se jäi nyt toiseen kertaan. Eiköhän tuolla kuitenkin tule taas jossain vaiheessa piipahdettua, mun veli nimittäin asuu ihan kivenheiton päässä Wetterhoffilta.

Oli myös tosi ihana nähdä muita bloggaajia ja saada tutuille blogeille kasvoja. Jokunen täysin mulle tuntematonkin blogi/bloggaaja oli joukossa. Olisi ollut kyllä kiva ehtiä vielä lisää jutella ja tutustua nimenomaan muihin bloggaajiin. Vinkiksi Wetterhoffille, ensi kerralla järjestäkää jatkot, jonne me bloggaajat voidaan mennä jatkamaan juttua. Tai ehkä me järjestetään ne itse :D

Ihanan aamupäivän jälkeen ajelin kotiin, ja iltapäivällä lasten paimennuksen ohessa tutkin vielä mukaan saadun goodie bagin sisällön. Voi mitä ihanuuksia!

IMG_5668.jpg

Saimme tietysti kaikkien osallistuneiden yritysten esitteet ja lisäksi yhtä ja toista muuta. Tavarat oli pakattu herttaiseen valokuvaprintti-kangaskassiin, josta löytyi Shaalit-kirja, kirjontatekniikoita esittelevä kirjanen, Ihana-lehti, hilloa, Sarka designin lahjana ihastuttava sydänkoukku...

WP_20160521_18_08_38_Pro.jpg

... ja iiiihania koruja. Nää niin tulee kaikki käyttöön! Cobblerinan nahkaiset korvikset, hopeaseppä Heidi Pesun tekemä nahkainen sormus, Koruverstas Klovan kolikko-koru (muokkaan tän kaulakoruksi, mun kymmenpenniskorvisten kaveriksi) ja Jenni Saksan ihana huopakaulakoru.

Kuten sanottu, oli ihan mahtava päivä, hyvässä seurassa ja kivojen puuhien parissa. Kiitokset vielä Wetterhoffille kutsusta!