No niin. Kesähuivivaihto oli ja meni. Koska Suomen kesä ei aina ole mitenkään hirmuisen helteinen, niin halusin neuloa huivin, josta olisi viileinä kesäiltoina lämmikettä. Siksi valitsin langaksi Nallen. Mulla oli alkajaisiksi hieno kunnianhimoinen suunnitelma neuloa SeijaP:lle ihan itse keksityn mallin mukainen huivi. Mallin olin kyllä jo aikaisemmin ajatellut valmiiksi, ja siitä on puolikas huivikin jo olemassa. Mutta reunus puuttuu, joten ajatustyötä mallinkin kanssa olis ollut vielä. Rupesin jo huivia neulomaankin, mutta se ei vaan kertakaikkiaan toiminut.

Tässä vaiheessa aikaa oli kulunut jotain pari viikkoa jo... Halusin kuitenkin tehdä Seijalle oikeasti kauniin huivin, ja kun oma tekele ei paljoo siltä vaikuttanut, niin päätin muuttaa suunnitelmaa ja tehdä Kirin. Sitä sitten aina A:n päiväunien aikaan (ja parina yönäkin) neuloskelin vimmatusti.

Ja sitten viime sunnuntaina, kesken reunuksen loppui lanka. Eipä muuta, kuin maanantaina pikkuneidin kanssa kauppaan, tiistaina sai lopulta huivin pingottumaan ja keskiviikkona postiin. Meni siis ikään kuin hitusen tiukille, mutta sain huivin valmiiksi, olen itse siihen tyytyväinen, ja Seijakin tykkäsi. Hyvä niin :)

(Kuvat on jälleen ihan onnettomia, kuten aina. Tällä kertaa mulla oli aikomuksena mennä ulos kuvaamaan, mut ei siitä lapsen kanssa mitään tullut)

Kiri

koko: yläreuna lähes 2m, keskellä oleva reikärivi n. 80cm

lanka: Novitan Nalle

puikot: 5mm pyörö

malli: täällä

 

Torstaina sitten posti toi mulle päin paketin. Vähän jännitti avata (mä jostain syystä arvelin, että siellä olis joku onneton ketjusilmukoilla virkattu ruikula), mutta paketista paljastui aivan ihana huivi! Huivin oli neulonut Mari, jolla ilmeisesti ei ole blogia (jos on, niin korjaa!) ja malli on Mielityn Kellokukka (luulisin, korjatkaa, jos olen väärässä). Huivi on vauvavillalangasta neulottu, joten se ei taatusti kutita. Reilusti on kokoa tälläkin huivilla. Tähän on varmasti ihana kääriytyä viileällä kelillä, tai käyttää vaikka jossain juhlissa. Suurkiitokset Marille!