Olen taas vähän näperrellyt viime päivinä. Kasan silmukkamerkkejä, ja sitten muutaman korun.

IMG_2544-normal.jpg

Pari vuotta sitten ostin Lähetysjuhlilta parit puolivalmiit korvikset, muistaakseni jossain lähetyskentällä tehdyt. Nämä on siis olleet pelkkiä koukkuja ja välirenkaita vailla, nyt vasta sain aikaiseksi tehdä valmiiksi. Toinen pari on mulle, toisen kohtalo on vielä avoin.

IMG_2545-normal.jpg

Kierrätyskoru-teemalla kokeilin tehdä korviksia legoista. Lapset sai joku aika sitten mun äidiltä pussillisen kirpparilta ostettuja legoja, joista mä ryöstin muutaman omiin tarkoituksiin. Näistä samoin taidan toisen parin pitää itselläni, toinen menee myyntiin. Näitä aion kyllä tehdä lisää, täytynee toivoa että joskus osuisi kirpparilla vastaan legoja kohtuuhintaan, koska lasten legolaatikoille mulla ei taida enää olla asiaa :)

IMG_2548-normal.jpg

Vuosia vanhoja kiviriipuksia, eipä ollut tässäkään iso vaiva laittaa korupiikkiä ja narua. Tykkään näistä, mukavan yksinkertaisia. Lahjalaatikkoon tai myytäväksi varmaan menevät, mulla taitaa olla jo yksi tällainen.

IMG_2549-normal.jpg

Olen viimeaikoina tykästynyt käyttämään ihan tosi simppeleitä siemenhelmistä tehtyjä lyhyitä koruja. Tästä vihreästä puuttuu vielä lukko, sen kun nyt saisi aikaan laittaa paikalleen, niin saisin taas uuden pienen lempparikorun.

Eilinen päivä meni kuitenkin neulomisen merkeissä. Olin mukana SeijaP:n järjestämissä neulenyyttäreissä, jossa joukko naisia vietti aikaa syömällä (nam!), neulomalla ja juttelemalla. Oli tosi mukavaa. Mulla harvoin on tilaisuutta neuloa vaan monta tuntia putkeen, joten otin siitä kyllä ilon irti. Mulla oli pari aivotonta neuletta matkassa sillä mielellä, että on helpompi keskittyä juttelemaan, mutta olin niin väsyksissä (meillä on ollut aika rankkaa, kun nuorimmainen valvottaa oikein perusteellisesti öisin), että enemmänkin keskityin lopulta kuuntelemaan muiden juttuja. Mutta siis kivaa oli, herkut olivat hyviä, seura mainiota, oli kiva tavata uusia ihmisiä (en tuntenut montaakaan osallistujista ennestään), Seijan kesälampaat oli söpöjä, neuleet eteni jne.

Kameraa mulla ei ollut matkassa ollenkaan (ooh, huono bloggaaja!), mutta näytetäänpä nyt sitten, mitä neuloin:

IMG_2552-normal.jpg

Sukkaa itselleni. Etenikin mukavasti, olin tehnyt tätä toista sukkaa vasta hiukan kärjestä eteenpäin, ja sain siis koko jalkaosan ja kantapään tehdyksi. Sitten neuloin vielä vähän aikaa yhtä huivia, mutta lopulta alkoi tuntua käsissä siltä, että parempi lopettaa. Ja johan sitä oli siinä vaiheessa useampi tunti neulottukin.

Kiitos vielä tätä kautta Seijalle nyyttäreiden järjestämisestä!

edit: Seijan blogissa näkyykin vilaus viininpunaista huivia, jota vähän myös neuloskelin, kun alkoi nuo sukkien pienen puikot käydä käsiin.