Mulla oli eilen puuhailta. Miehellä oli peli-ilta yhden kaverin kanssa meillä (pelasivat jotain sotalautapeliä) ja hetken mielijohteesta saatiin lapset mummilaan yökylään, joten mullakin oli tilaisuus tehdä omia juttuja. Neuloskelin illan ja katsoin telkkaria.

Puolen yön aikaan ajattelin mennä nukkumaan (kun on tätä univelkaakin huonosti nukkuvan yksivuotiaan ansiosta melkoisesti kertynyt), mutta sitten sain inspiraation. Kun inspiraatio iskee, on tunnetusti pakko vaan tehdä. :)

Valmista tuli klo 2.15. (kuvatkin on sitten saman tien puolitokkurassa napsittu, että anteeksi vaan, laatu on sen mukainen)

IMG_2708-normal.jpg

Mulla on ollut jo pidemmän aikaa tarve uudelle pesupussille (tai mikä se on oikealta nimeltään? Toilettilaukku? Eniveis, tiedätte kyllä, pussi jossa on reissussa hammasharjat ja naamanpesuaineen ja muut), mutta oon vähän (tai siis aika paljon) nirso, enkä ole kaupasta löytänyt sopivaa. Joku aika sitten päätin, että parempi tehdä itse. Kangas (yhdestä toisesta projektista yli jäänyt palanen) ja vanhan pitsinpala oli mulla jo valmiina, mutta en ollut päässyt hommassa edes alkuun, kun en jaksanut ajatella, miten saisin haluamani pussukan tehdyksi.

Halusin siis, että pussukka olisi paitsi sopivan kokoinen, myös että siellä olisi sisällä pieni tasku, johon saa vaikka vanulaput. Sitten piti saada ulkopuolelle vielä pieni vetskaritasku lääkkeitä varten. Kokoa tällä on n. 10*10*25cm

Ajatuksen asteella oli homma siis vielä, kunnes törmäsin Villa ja Villa -blogissa erinomaisen perusteelliseen pussukan ohjeeseen. Joten yöllä sitten vaan kaivelemaan vetoketjuja (mulla on ihan vaan muutama vetskari jemmassa, mutta sattui kuin sattuikin löytymään sopivat tähän projektiin!) ja sopivaa kangasta vuoriksi. Vuoriksi laitoin jotain tekokuitukangasta, valkoista, liukasta ja julmetun hankalaa ommella. Ei olisi pitänyt, eka vaihtoehto oli vaaleansininen lakanakangas, ja se olisi taatusti ollut tuhat kertaa parempi ja helpompi ommella! Tukikangasta mulla ei ollut, joten jätin sen vaan pois. Toi päälliskangas on melko jämäkkää, eikä mua haittaa, vaikka pussukka oliskin käytössä vähän lörppä.

IMG_2709-normal.jpg

Tuota ulkopuolella olevaa pientä vetskaritaskuahan ei alkuperäisessä ohjeessa ole. Sen kanssa näperrellessä tuhrautui hetki aikaa, vaikka homma itsessään oli varsin simppeli. Mutta ihan hyvä siitä tuli. Tämän pikkutaskun kohdalla tuli ainut moka, jota joutui purkamaan. Onnistuin nimittäin ompelemaan ylemmän vuorikankaan (josta siis tein pikkutaskun) vahingossa kiinni vetskariin, siis niin että tasku oli kiinni ommeltu. No, se oli nopeasti purettu.

Täytyy kyllä kehua tuota ohjetta, se oli tosi havainnollinen, perusteellinen ja hyvin selitetty. Jopa mä ymmärsin vaivatta. Ja kuvat auttoi myös!

IMG_2712-normal.jpg

Oon niin tyytyväinen. Tykkään ihan hullun paljon. Just mun näköinen, ja vieläpä jämämateriaaleista toteutettu. Ainut ei-jämä oli noi vetskarit, ja nekin olen joskus ostanut halvalla jostain. On se vaan kuulkaa hyvä, että ihmisellä on kaikenlaista jemmassa!

Eihän tuo nyt viimeisen päälle priima ole, pieni vetskaritasku on himpun vinossa (kuvissa näyttää kyllä vinommalta kuin luonnossa) ja sisäpuoli ei ole ihan super, koska se vuorikangas oli ihan kamalaa ommeltavaa. Mutta mitäpä tuosta, siihen nähden, että en yleensä (enkä tälläkään kertaa) jaksa liiemmin mitään mittailla, enkä käyttää nuppineuloja, tästä tuli kyllä tosi hieno :)

IMG_2711-normal.jpg

Vaikka aamulla olo oli karmea (oon kyllä liian vanha valvomaan hirveän myöhään!) ja univelkojen pois nukkumisen sijaan taisi kertyä vaan enemmän univelkaa, niin kyllä tää oli kuulkaa sen arvoista.

Seuraavaksi alan tehdä itselleni uutta meikkipussia, sillekin on ollut tarve jo jonkin aikaa. Pitää mennä tutkimaan, onko mulla vielä sopivan pituinen vetoketju jossain, ja kangasta ja ja... Lapset tosin tulee kohta kotiin, että tuskinpa valmista tulee ainakaan tänään vielä :) Ensi yönä nukun!