Niin kun mä tuossa taannoin onnittelin itseäni lankalaihiksen loistavasta edistyksestä... No sittenhän mä tulin ostaneeksi vähän lankaa. Ei se vielä haitannut, mutta seuraavaksi kävi niin, että anoppi lahjoitti mulle reilun kilon verran 7 veljestä, joista ei neulo mitään.

Että se siitä sitten. Nyt ollaan aika lailla lähtötilanteessa, eli tarkalleen ottaen 206g miinuksella. Vuoden viimeisen 5 kuukauden aikana pitäisi saada 1300g tippumaan. Olen melko epäileväinen onnistumisen suhteen, mutta katsotaan. En nyt kuitenkaan vielä luovuta!

Ja siis kilo ilmaista lankaa on kyllä hieno asia. Siihen nähden ei haittaa lankalaihiksen takapakki :)

IMG_4487.jpg

Tämä viimeisen valmistunut neuletyö ei paljon laihista vauhdittanut. Pienenä välityönä neuloskelin parit pikkuruiset vauvantossut. Mä en ole oikein koskaan syttynyt junasukille, en niiden neulojana enkä käyttäjänä. Musta ne on suoraan sanottuna rumat ja hankalat (kokeiltu on, ja pyydän anteeksi kaikilta, joiden vauvoille olen kyseiset kokeilut lahjoittanut). Itse olen omilla vauvoilla kokenut parhaaksi sukkamalliksi ainaoikealla neulotut pitkät sukat, jotka mahtuu hyvin parikuisesta aina yli 1-vuotiaaksi. Ja näitä tässä postauksessa esillä olevia pieniä tossuja olen neulonut vuosien varrella varmaan ainakin kymmenet. Niitäkin on monet ollu meidän vauvoilla käytössä, ja olen tykännyt. Vaikka eivät käytettävyydessä tietenkään ole pitkien sukkien veroiset, mutta ihan näppärät ja söpöt silti.

IMG_4488.jpg

Tällä kertaa tein kaksi tossuparia. Tavoitteena oli ihan vaan saada yksi työ lisää KyJy:yn, ja toki siinä samalla käyttää vähän Woolin jämiä pois. Miinusta tuli tarkalleen se vaadittu 50g. Nämä pikku tossuset menevät lahjalaatikkoon, eiköhän ne jollekin vauvalle aikanaan päädy.

IMG_4491.jpg

Vauvan tossut

koko: vastasyntynyt

lanka: Novita Wool, yhteensä 50g

puikot: 3mm

malli: jostain muinaisesta käsityölehdestä varmaan...