Keväällä sai A pari puseroa, joissa oli hänen itsensä piirtämiä kuvia. Silloin jo teki itselle mieli samanlaisia. Nyt sain aikaiseksi toteuttaa puseron A:n piirtämästä kuvasta. Kangasvärejä en alkanut käyttää, kun oli tumma pusero, vaan maalasin kuvan kloriitilla (idea löydetty Tilli Mössönpoika ja muita ihania -blogista)

Tähän varmaan olisi joku helpompikin keino, mutta mä tein näin: Kopioin A:n piirtämän kuvan leivinpaperille (ei tarvinnut taaskaan tuhota sitä alkuperäistä!). Laitoin puseron sisään sanomalehteä, ettei lähde väri selkäpuoleltakin vahingossa. Pistelin leivinpaperiin ääriviivoja myöten reikiä, asettelin paperin paikoilleen puseron päälle ja maalasin ääriviivoja pitkin kloriitilla. Otin paperin pois ja viimeistelin jäljen pensselillä, niistä pistelyrei'istä kun ei tullut maailman siistein kuva.

Olin vähän yllättynyt, kun kloriitin jäljiltä jäi vaaleanpunainen kuva, olin kuvitellut, että väri lähtisi valkoiseksi asti, tai jäisi vaaleansiniseksi. Mutta tää on aika kiva. Kuvan esiin tulemista oli kiva seurata, olis varmaan A:sta aika jännää myös. Ihan vielä en uskalla sen kanssa alkaa kloriitilla puuhaamaan, osin siksi, että neidillä on vieläkin vähän sellainen vaihe, että tekee mieli tehdä kaikkea mahdollista kiellettyä, ja osin siksi, että sillä on ikävä tapa aina piirtelyn lopuksi sutata piirustukset. Kunhan se vähän kasvaa, niin sitten...

(kuva puserosta on nyt ihan onneton, paita on mulla päällä ja nappasin vaan äkkiä kuvan, kun nyt kerrankin ehdin hetkeksi istahtaa blogia päivittämään...)

Äiti.

Piirtänyt viime keväänä A, vajaa 3v.

Ihan mun näköinen kuva on...