Olen muutaman kerran siellä täällä nähnyt Afrikan tähden pelinappuloista tehtyjä korviksia. Koska olen hulluna erilaisiin hupsuihin korviksiin, ja erityisesti kierrätysmateriaaleista tehtyihin, niin tokihan mun piti myös pelinappulakorvikset saada.

Ostin käytetyn Afrikan tähden ja pistin korvistehtaan pystyyn.

IMG_6575.jpg

Tässä ohje (niin kuin minä tein, en tiedä, miten muut ovat tehneet), jos joku muu kiinnostuu myös: Levitä nappulan päälle reilu kerros koholakkaa ja anna kuivua. Poraa yläosaan reikä (mulla oli 1,2mm terä näissä) ja pujota reiästä välirengas, siitä toinen välirengas ja sitten korviskoukku. Helppoa ja nopeaa.

IMG_6570.jpg

Rosvot tein itselleni, samoin Afrikan tähden (ajattelin käyttää sitä toisinaan rosvon parina) ja rubiinit. Koska jokainen nainen tarvitsee rubiinikorvakorut.

IMG_6574.jpg

Smaragdit tein äidille. Äiti on smaragdinsa ansainnut. Olen tehnyt myös äidilleni paljon hupikorviksia. Äiti on lastentarhanopettaja ja töissä päiväkodissa. Siellä osataan arvostaa hassuja koruja.

Kovasti huomiota ja kehuja ovat nämä korvikset keränneet. Itsekin tykkään niistä tosi paljon. Seuraavaksi metsästän jostain käytetyn Monopolyn, niistä mökeistä tulisi myös kivat korvikset...

Ja se Afrikan tähden pelilauta, siitä aion tehdä ainakin kortteja. Kun mä olin lapsi, minä ja pikkusiskoista isompi pelattiin usein isän kanssa Afrikan tähteä, se oli sellainen meidän ja isin yhteinen juttu. Joten tiedän, millaisen isänpäiväkortin meidän isä saa tänä vuonna :)