Niinpä on vuosi ennättänyt yli puolivälin. Lankalaihiksessa mun tavoite on tänä vuonna pudottaa lankavaraston painoa kolme kiloa, joten nyt "kuuluisi" olla siis puolitoista kiloa miinuksella.

Ei olla.

No, tiesinhän mä, että kolme kiloa on mulle aika iso tavoite. Ihan sen takia, että olen hidas neulomaan ja aikaa neulomiseen on melko vähän käytettävissä. Ja lisäksi myös siksi, että tähän mennessä mun lankavarastolla on ollut tapana vaan kasvaa vuosittain. Eli sikäli hienoa, että olen kuitenkin miinuksella! :)

IMG_2133-normal.jpg

Tämmöistä kaunokaista kerin eilen. Vuosia jemmattu Lorna's Laces Shepherd Sock on hän (tai no, puolet siitä, kuvan hoksasin ottaa kun puolet oli jo kerällä). Luksuslankaa, joskin alesta aikanaan ostettu, enkä ole raskinut käyttää. Nyt päätin raskia.

Kesäkuun lopussa lankalaihiksen tilanne oli -1058g. Ei siis todellakaan se puolitoista kiloa, mutta jonkin verran kumminkin. Kaksi kiloa pitäisi siis saada lankavaraston paino putoamaan vielä ennen vuoden loppua.

Tänään tosi kävin ostamassa 200g lisää lankaa. Puolustuksena sentään se, että oli pakko. Tytöille pitää neuloa vajaan kuukauden päästä juhlittaviin häihin harmaat neuletakit sen varalta, että on kylmä sää, ja lankavaraston ainut harmaa lanka oli 7 veljestä, se ei ole hyvällä tahdollakaan kovin juhlava :) Tämän hetkinen lankalaihiksen tilanne on siis -858g. Jonkin verran on lankoja kiinni keskeneräisissä töissä, eli vähän tuota enemmän on neulottuna, kun vaan saisi ne keskeneräiset loppuun.

Mites muut lankalaihistelijat? Jonkin verran olen toisten blogeista huomannut, että ei laihis ole kaikilla muillakaan mennyt ihan putkeen. Yritän jossain vaiheessa tänne blogiinkin koota muiden osallistujien tilanteita. Saa myös avautua lankalaihduttamisen vaikeudesta tai helppoudesta tuolla kommenttiboksissa :)

IMG_2134-normal.jpg

Sama lanka kerittynä. En ole oikein varma, tykkäänkö vai en. Saa nähdä, miten käyttäytyy sukissa. Valkoisen Fabelin kanssa ajattelin laittaa raidaksi. Tätä lankaa on mulla vain 50g, eli yksinään siitä ei oikein sukkia saa.