Mä sain tänään piiitkästä aikaa ihan kunnolla omaa aikaa (toinen kerta sitten vauvan syntymän, kun olin poissa kotoa pidempään kuin pari tuntia), kun pääsin yhden ystävän järjestämään näpertelyiltapäivään mukaan. Muutaman tunnin sain ihan kaikessa rauhassa olla aikuisseurassa, jutella, syödä herkkuja ja tietysti iltapäivän teeman mukaisesti näperrellä. Enimmäkseen neuloin yhtä vielä salaista neuletta, mutta siinä neulomisen lomassa (neuloessa on hankala syödä!) askartelin muutaman kortin. 

Mulla on melkoinen kasa vanhoja valokuvia. Ei kovin vanhoja, 1950- ja 1960-luvuilta. Mun äidillä oli kummitäti, jolla ei ollut sukulaisia, ja hänen kuoltuaan äidin tehtäväksi jäi kummitädin asunnon tyhjentäminen. Äiti kävi tosi tunnollisesti kaikki paperitkin ym läpi. Valokuvista se otti itselleen talteen sellaiset, joissa oli tuttuja ja kaipa niitä meni joillekin sen kummitädin tutuille tms. Mutta jonkinlainen läjä jäi kuitenkin sellaisia, mille ei ollut ottajaa, ja ne päätyi sitten mulle. Joku "normaali" ihminen olisi varmaan heittänyt valokuvat menemään, mutta onneksi äiti kysyi, tarvisinko mä niitä askarteluun (vai olikohan niin päin, että mä kysyin, et saisinko ne. En muista enää). Iso osa niistä on aika tylsiä, mutta joukossa on myös helmiä.

Nyt mulla oli niitä valokuvia mukana, ja askartelin niistä siinä neulomisen ja syömisen lomassa pari korttia. Nämä menevät ihan korttilaatikon täytteeksi, eli ei ole vastaanottajaa vielä ajatuksissa.

CIMG2645-normal.jpg

Suloinen kuva kahdesta vanhasta leidistä, tää vois olla vaikka ystävänpäiväkortti tms. Tuon yläkuvan kortin annan joskus vauvaonnittelukortiksi, kunhan joku ystävä pääsee suurperhevaiheeseen. Siitä näyttää puuttuvan vielä reunukset. Heinäntekokuva oli vaan niin suloinen, että siitä piti tehdä kortti.

Mä tykkään tehdä tällaisia yksinkertaisia kortteja. Vähän vierastan tätä nykytrendiä, missä korteissa pitää olla kauheasti kaikkea. Vaikka nättejä nekin on, mutta sellaisten korttien tekeminen ei vaan ole mun juttu. Ei näytä omalta.

CIMG2644-normal.jpg

Vasemmanpuoleinen, missä on kaksi naista, vois olla myös vaikka ystävänpäiväkortti. Tai ihan-muuten-vaan -kortti (tykkään lähetellä kortteja ihan ilman mitään merkkipäivää tai vastaavaa). Oikeanpuoleinen on ehdottomasti kihlajaiskortti :)

Tämmöistä pientä tänään. Kovasti olen myös yrittänyt neuloa, ja sitten ollaan tehty lasten kanssa kaikenlaista. Joulun alla on vaan (näin blogin päivittämisen kannalta) se ongelma, että suurin osa aikaansaannoksista on niin kovin salaisia... Ja itse asiassa mulla on tänä jouluna (taas) paljon sellaisia, missä on valokuvia (siis meidän perheestä, eikä vaan tämmöisiä vanhoja), joten niitä ei välttämättä tule esiteltyä myöhemminkään.

Ai niin, sain myös lopultakin tehtyä blogille Facebook-sivun, eli nyt pääsee sitäkin kautta seuraamaan. Ei siellä vielä sisältöä juuri ole, mutta ken tykkää facen kautta blogeja seurata, niin tästä tykkäämään.