Mun miehen siskonpojan kastajaisia juhlittiin sunnuntaina. Tein tietysti pikkuiselle lahjan liitteeksi kortin.

IMG_0474-normal.jpg

Perus valkoinen korttipohja, mustaa kartonkia ja mustalla sormivärillä valkoiselle kartongille painetut "jalanjäljet". Tuo jalanjälkiosio on kohotarroilla nostettu vähän koholleen mustasta kartongista.

Pieniä jalanjälkiä on helppo painaa nyrkkiin puristetun käden syrjällä. Siis purista käsi nyrkkiin ja sivele maalia pikkusormen ja kämmensyrjän päälle sopivan kokoiseksi "jalaksi". Varpaat olen tehnyt sormenpäillä varovasti painamalla. Samaa jalanjälki-ideaa olen käyttänyt ainakin kahdessa puserossa.

Mun mielestä tästä kortista tuli jotenkin tosi kiva. Vähän erilainen kastekortti, ei aina sitä samaa vaaleansinistä.

Mutta koska mun mies on monissa jutuissa hyvin perinteinen, tein varalle myös perinteisemmän version:

IMG_0471-normal.jpg

Siinä on samassa kuvassa myös varaversio (mies onneksi kelpuutti tän mustavalkoisen) sekä varalle painetuista toisista jalanjäljistä tehty pieni kortti. Sen käytän joskus ehkä onnittelu- tai pakettikorttina sellaisenaan, tai sitten teen siitä samanlaisen kortin kuin tämä kastekortti. Ja tuo vauvanvaunukorttikin tulee kyllä varmasti käytettyä aikanaan :)

(Kuvat on vähän huonoja, meni yllättäen viime tippaan kortinteko, joten kuvatkin nappasin vaan äkkiä iltamyöhällä)