Ensimmäinen viikko joulukuuta on tulossa päätökseensä, ja ajattelin täällä bloginkin puolella esitellä, mitä joulukalenterin luukuista on putkahdellut. Facebookin puolella olenkin joka päivä jo kertonut luukun sisällön. Kuvat on aamuisin heti kalenterin avaamisen jälkeen napsittuja.

Ensimmäisenä päivänä tuli siis lankaa.

Toisen päivän luukussa oli haaste tehdä hyvää, esimerkiksi neulomalla hyväntekeväisyyteen tai jollain muulla tavalla. Mullahan on tässä tämä Dressember meneillään, mutta ajattelin ottaa Jennin haasteen erikseen. Mulla on kesken yhdet sukat, jotka ajattelin neuloa lahjalaatikkoon, mutta haasteen myötä päätin antaa ne sopivaan sukkakeräykseen. Aivan mahtava idea joulukalenteriin!

Kolmantena päivänä tuli kerroslaskuri. Mulla ei kerroslaskuria ennestään ollut, ja olen usein pohdiskellut, että olisko se kätevä. Lähinnä siis siinä mielessä, että muistanko mä laskuria varmasti kääntää kerroksen lopussa. Nyt pääsen sitten kokeilemaan :)

IMG_3112.jpg

Neljännen päivän luukusta tuli askarteluun tarrapintaisia softissydämiä. Näistä askarrellaan varmasti lasten kanssa jotain suloista!

IMG_3115.jpg

Viidennen päivän luukusta tuli pussillinen hedelmä-pähkinä-siemensekoitusta. Mä olen karkkilakossa jouluun asti, joten tää oli kivasti keksitty!

IMG_3116.jpg

Kuudennen päivän luukusta tuli itsenäisyyspäivän antiikkikynttilät. Niistä ei tullut otettua kuvaa, mutta eiköhän kaikki tiedä, miltä itsenäisyyspäivän kynttilät näyttää :)

Tänään seitsemännen päivän luukku olikin sähköpostissa. Jenni oli mulle lähettänyt linkkejä suosikkijoululauluihinsa. Tällaista kuunneltavaa tuli: Sylvian joululaulu, Sydämeeni joulun teen, Varpunen jouluaamuna ja Heinillä härkien. Oli kiva aloitella aamua joululauluja kuunnellen. Tykkään paljon joululauluista, niin uusista kuin vanhoistakin. Laitoin Jennille linkit muutamiin mun tänhetkisiin suosikkeihin: Kerkko Koskinen kollektiivin Hoosianna, Mary did you know ja Rauhaa, vain rauhaa.

Kiitos Jennille ihanista yllätyksistä, olen tykännyt kovasti jokaisesta!

Johannan blogista voit puolestaan käydä kurkkimassa, mitä mun kasaamasta kalenterista on tullut.

Dressemberiä ollaan tosiaan tää viikko vietetty. Mekko on ollut päällä päivittäin, ja jonkun verran olen saanuyt rahaakin kerättyä. Täältä voit sinäkin käydä ostamassa koruja ja muuta pientä, kaikki rahat menee siis ihmiskaupan vastaiseen työhön!