Oli osittain sattumaa, että näistä tuli lapaset. Olin ajatellut yhdistää viime vuoden joulukalenterista tulleen monivärisen langan ruskean kanssa, mutta alun perin tarkoituksena oli tehdä sukat. Vähän pohdin lapastenkin mahdollisuutta (ja varmuudeksi kirjasin KyJy-listaan sukat/lapaset), mutta raitasukat mulla oli aluksi mielessä. Neuloin ruskealla sukan kärjen, ja kun olin aloittamassa ekaa raitaa, pälkähti päähän, että mitäs jos tekisinkin vinoraitaa vaihteeksi.

Oltiin mökkireissussa ja mulla ei tietenkään ollut paksumpia puikkoja mukana. Eikä ollut toista neuletyötäkään mukana, enkä missään nimessä halunnut purkaa valmista sukan/lapasen kärkeä, joten päätin alkaa vaan tehdä ja katsoa sitten, minkä kokoinen siitä tulee.

WP_20150722_14_21_39_Pro.jpg

Kuva valmistusprosessista

Tiukka tuli. Ehdottomasti parempi lapasena kuin sukkana, ja lapasenakin mulle vähän siinä ja siinä (vaikka olen pienikätinen). Mutta ihanat ne on! Ihan mahdottoman ihanat!

IMG_4557.jpg

Miten lapaset kuvataan? Omia käsiä on vaikea kuvata, joten päädyin pyytämään lasta lapasmalliksi.

IMG_4554.jpg

 

IMG_4556.jpg

Mä niin tykkään. Tykkään tykkään tykkään.

IMG_4551.jpg

Lapaset

koko: hyvin pienikätinen nainen

lanka: Lang Yarns Jawoll Magic ja Drops Fabel tummanruskeana, yhteensä 52g

puikot: 2,5mm

malli: omasta päästä. Peruslapanen kärjestä alkaen, ja peukalokiilankin improvisoin :)