Ensimmäinen viime postauksessa näkyneistä kankaista on jo kokenut muodonmuutoksen kesämekoksi parisen viikkoa sitten. Tarkoitus oli tehdä kesämekko mulle itselleni. Piirtelin summittaisen kaavan jonkun oman topin perusteella lisäten reilulla kädellä leveyttä, koska tarkoitus oli saada aikaan löysähkö mekko joustamattomasta kankaasta.

Kun olkasaumat, pääntie ja sivusaumat oli ommeltu, kokeilin mekkoa päälle ja totesin, että ei hyvä. Kyllä se päälle meni ja väljyyttäkin vähän oli, että ei nyt sentään ihan makkarankuori (ja mä kokeilin shortsien ja topin päälle), mutta ei niin kiva ja mukava päällä kuin olisin halunnut.

Meidän 8-vuotias esikoinen oli kangasta mun sitä leikatessa mieluillut, olisi kuulemma halunnut siitä puseron ja sitä vähän harmitti, kun mä sanoin, että teen siitä itselleni mekon (ja olin hölmö ostanut vaan sellaisen palan, että saan just sen mekon itselleni). Joten kun huomasin, että mekko ei ole ihan tarpeeksi leveä mulle, niin ei tarvinnut kauaa miettiä, kenelle sen muokkaisin sopivaksi :)

IMG_6166.jpg

Paljoa ei edes tarvinnut muokata. Pienet laskokset tein pääntielle sekä etu- että takapuolelle, koska mekko oli tietysti hartioiden kohdalta liian leveä. Vyötärölle en ollut vielä ehtinyt ommella kuminauhalankaa, joten sitä ei tarvinnut muokata, mittasin vaan vyötärön oikeaan kohtaan. Helmaa tietysti sai aika paljon lyhentää.

Ei ihme, että tuntui itselle vähän liian tiukalta, kun leveys osui 8-vuotiaalla nappiin :D :D

Neiti sai uuden kesämekon, joka onkin ollut tosi mieluinen ja päällä kaikkina niinä päivinä, kun keli on sallinut. Kangas on tosi ohutta viskoosia, oikein täydellinen hellepäivien mekko siis. Voi kun löytäisin tuota lisää, tekisin kyllä itsellenikin...

IMG_6168.jpg

Kuvaa käyttäjän päällä oli vähän vaikea saada yhteistyöhaluttomuussyistä, mutta kaipa tästä näkee, että sopiva ja hyvä on :)