Mainitsin tammikuussa, että alettiin isomman tytön kanssa tehdä äitienpäivälahjoja. "Yllättäen" lahjojen saattaminen valmiiksi unohtui, kunnes lopulta pari päivää ennen äitienpäivää neiti maalasi muutaman kangastilkun lisää ja lopulta äitienpäivän aamuna mä ompelin ne pannulapuiksi, ja ehdin kuin ehdinkin saada valmiiksi ennen kuin Miehen porukat tuli käymään. Ihan siis peruspannulappuja tuli, ja täysin kierrätysmateriaaleista. Päällinen on lakanakangasta, vanhasta lakanasta, jonka kämppikseni antoi mulle, et voin leikata vaikka matonkuteiksi tai jotain, vuonna 2003. A siihen maalaili niillä kangasmaaleilla, mitä mulla nyt sattui olemaan. Pannulappujen sisus on mun äidin kummitädin vanhasta froteepyyhkeestä. Kolminkertainen frotee tuntui musta sopivan paksulta. Ompelin froteepalat ristiin rastiin, että ne pysyy kiinni toisissaan. Sit ompelin maalatuista lakanakankaan paloista pussin, johon pujotin sisuksen, ompelin ripustuslenkin ja sit pussin kiinni ja samalla reunat siistiksi (ja sisusfroteen pysymään paikoillaan). Tuli tosi kivoja! Näitä meillä tehdään joskus vielä lisää (kun sitä lakanaakin vielä on, ja Irma-tädin froteepyyhkeitäkin). Noissa on siis molemmilla puolilla A:n maalailuja. Yhden annoin Miehen äidille, yhden mun äidille ja yksi jäi meille. Iso- ja isoisomummot (yhteensä 4 kpl) jäivät tällä kertaa ilman.

Ehdin just just napata kuvankin ennen lahjan paketointia ja luovutusta :)