Minäkin tein ne. Taimitarhan syyssukat.

IMG_6527.jpg

Huomasin KALin alkavan juurikin sinä päivänä kun se alkoi. Halusin päästä aloittamaan aikataulussa ja halusin saada käytettyä jemmassa olevia lankoja. Joten ei muuta kuin lähimmät langat käteen ja töihin.

Ohjeessa luki, että sukista tulee n. kokoa 39 (3,5 mm puikoilla ja 7 veljeksestä), joten minä 36-jalkainen arvelin, että jos teen Nallesta ja kolmosen puikoilla, niin varmaan tulee mulle ihan hyvät. Että mitä tässä nyt mitään mallitilkkuja tekemään. Hyvä siitä tulee.

Joo hyvät tulikin. Meidän viisivuotiaalle. Oikein kivat koon 30 sukat :D :D

Ei mua kyllä yhtään haittaa, koska en hirveästi tykkää käyttää kirjoneulesukkia. Ne ei tunnu jalassa niin kivalta kun ne joustaa vähemmän ja on paksummat kuin ei-kirjoneuleiset. Ja tää väriyhdistelmäkään ei kyllä ollut ollenkaan mua. Mutta tytär tykkää tosi paljon. Hyvä niin.

Pysyin kolmea päivää vaille loppuun melkein aikataulussa. SItten tuli pari kiirellisempää projektia tielle ja lopulta nää sukat valmistui viikko sitten. Ja huomaatteko, saan blogiinkin asti jo nyt ;)

Varresta jätin yhden kuvion pois, kun uhkasi tulla liian pitkät varret ja samoin kärjestä jätin yhden pienen kuvion pois. Muuten aika lailla ohjeen mukaan mentiin. Harvinaista mulle, kun oon tällainen näppituntumalla omasta päästä tekijä. Ihan kiva kyllä seurata vaihteeksi ohjetta.

Isompi tytär tilasi samanlaiset, mutta teen sille kyllä jotain ihan muuta. Kunhan ennätän. Pitäisi tehdä joululahjojakin, ja ystävälle lapaset ja ja ja ...

IMG_6532.jpg

Taimitarhan syyssukat

koko: 30

lanka: Novita Nalle, puhtaanvalkoista ja kanervanväristä, yhteensä reilu 100g

puikot: 3mm

malli: Taimitarhan syyssukat