Hyvää ensimmäistä adventtia kaikelle kansalle! Meillä on mies tänään töissä, enkä jaksanut lähteä kaikkien kolmen lapsen kanssa kirkkoon hoosiannaa laulamaan, joten laulettiin kotisohvalla telkkarista kirkkoa katsellen (osuikin hyvä telkkakirkko tänään, kun oli mun isä siellä saarnaamassa. Lapsista oli huippua nähdä pappa telkkarissa!).

Joulukuun ensimmäisen päivän kunniaksi ollaan availtu kalenterin luukkuja. Meillä on myös kestokalenteri, jonka mun äiti on muutama vuosi sitten ommellut. Aika ihana mun mielestä. Tonttu, possu ja lammas ovat tarranauhalla kiinni kalenterissa ja niiden paikkaa voi siis vaihtaa (aika usein niitä myös etsitään, kun "en minä ainakaan" kuljettaa ne jonnekin leikkeihin). Äiti urakoi tosiaan muutama vuosi sitten kaikille neljälle lapselleen vastaavanlaiset, että on lapsenlapsilla sitten kalenterit :)

IMG_9770-normal.jpg

Olin ajatellut tänne blogiinkin jotain joulukalenteria kehitellä. Tein listaa joululahjoista ym, mitä on helppo lasten kanssa tehdä. Mutta sitten totesin, että ei mulla taida aika riittää joka päivälle jotain kehittelemään, ehkä ensi vuonna sitten. Joulukalentereita on joka toisessa blogissa, joten ehkä tämä maailma ei just mun ideaa tänä vuonna kaipaa :)

Itse en ehkä erityisemmin jaksa blogijoulukalentereita asiakseen seurata. Facebookin Käsityöblogit-ryhmän kalenteria seuraan, koska olen itse siinä mukana (Lucianpäivänä koittaa mun vuoro!) ja sitten törmäsin jämälankavillasukkakalenteriin, jossa siis neulotaan itselle sukkaa tietty määrä päivässä ohjeiden mukaan. Tämän haluan ehdottomasti toteuttaa! Tän päivän osuus tulikin tuossa jo kirkkoa katsellessa neulottua.