Taas kerran valmistui raitasukat. Mä olen niin koukussa näihin... Tämänkertaiset on kylläkin lahjaksi menossa. Mies jo ihmetteli, kun sukkaa neuloin, että eikö sulla ole sukkia tarpeeksi kun pitää lisää neuloa :)

Muutama vuosi sitten oli kyllä sellainen tilanne, että olin kuluttanut kaikki sukkani puhki, eikä tehnyt mieli neuloa uusia. Silloin mulla taisi olla joku pitsihuivienneulomisvaihe tms.

Mutta tämmöiset siis tänään:

IMG_4354.jpg

Lankoina näissä sukissa valkoinen Fabel ja raitavärinä Zauberball, väri Gebrannte Mandeln. Sukkien kokonaispaino on 55g. Kylläpä taas tykkään!

Mä nyt sitten tosiaan ennen juhannusta ilmoittauduin siihen KyJy:yn, jossa siis on tarkoituksena neuloa tai virkata juhannuksen ja joulun välisenä aikana 20 työtä. Jokaisen työn pitää olla vähintään 50g/250m lankaa, ja kaikki työt pitää olla aloitettuna elokuun loppuun mennessä. Vähän olen edelleen sellaisella mielellä, että en tiedä, viitsinkö loppuun asti yrittää, vai en. Lähinnä siis siksi, kun olen tosiaan elokuussa palaamassa töihin, ja harrastus-opiskelutkin pitäisi saada päätökseen. Pakko tehdä -käsitöiden listallakin on paljon ei-neulottavaa (pari kirjaa sidottava, ommeltavia juttuja yms). Mutta päätin nyt kuitenkin KyJy:yn ilmoittautua, ihan vailla paineita, ja katsotaan, miten tänä vuonna käy.

Nämä sukat olivat siis toinen valmistunut KyJy-työ, viime viikolla valmistunut raitapusero oli ensimmäinen. Jos jotakuta kiinnostaa, niin kooste mun viimevuotisista KyJy-töistä löytyy täältä.

IMG_4356.jpg

Raitasukat

koko: 37

lanka:  valkoinen Fabel ja raitavärinä Zauberball, yhteispaino 55g

puikot: 2,5mm sukkapuikot

malli: perussukka kärjestä alkaen