Taas näitä facebook-juttuja, mutta nyt yhdessä ryhmässä haastettiin kertomaan itsestä. Oon vähän nihkeä yleensä haasteiden suhteen, mutta nyt ajattelin osallistua. Täällä on viime aikoina kävijämäärät nousseet aika tavalla, ja ehkä jotakuta kiinnostaa tietää, kuka täällä näpertää :)

Siispä. Olen 30-vuotias kolmen lapsen äiti. Minulla on kaksi tyttöä (5- ja 3-vuotiaat) ja 8 kuukauden ikäinen poika. Olen parhaillaan äitiyslomalla (kohta hoitovapaalla) työstäni opettajana. Asustetaan omakotitalossa pienellä paikkakunnalla. Niin ja siis on mulla mieskin, naimisissa ollaan oltu yhdeksän vuotta.

Käsitöitä olen tehnyt jossain muodossa aina. Kun oli lapsi, äitini teki meille melkein kaikki vaatteet itse toppahaalareita myöten. Äidiltä, äidin isältä (joka osasi tehdä melkein mitä vaan!) ja isän äidiltä on periytynyt into tehdä käsillä. Lapsena tykkäsin enemmän askarrella ja ommella vaikka barbin vaatteita, lukioikäisenä totesin, että mun on aika tehdä itse omat lapaseni. Tarpeeseen tekemisestä tuli pikkuhiljaa harrastus. Nykyään enimmäkseen neulon, mutta tykkään myös ommella (olen siinä kyllä aika onneton), tehdä helmitöitä, sitoa kirjoja (tai no, siihen ei kyllä nykyään ole aikaa), virkata tai tehdä vaikka ristipistoja ym.

Aina ajoittain käsityöt jäävät vähän vähemmälle. Lasten ansiosta tietysti (nyt pieninkin on oppinut ryömimään ja pyrkii aina määrätietoisesti kohti lankakerää, joten neulomisaika on kortilla), mutta myös muiden harrastusten. Luen paljon. Laulan ja soitan pianoa (tosin nykyään aika vähän). Ja harrastan myös opiskelua (voiko niin sanoa?). Sain keväällä loppuun psykologian perusopinnot ja vuodenvaihteen jälkeen olisi tarkoitus jatkaa aineopinnoilla, jotta saisin aikanaan pätevyyden opettaa myös psykaa. Opiskelut vie kyllä vapaa-ajan aina aika tehokkaasti (varsinkin kun en halua, että niihin menevä aika on lapsilta pois). Mutta nautin kovasti erilaisista harrastuksista; siitä, että saa tehdä käsillä jotain luovaa ja konkreettista, että voin paeta toiseen todellisuuteen uppoutumalla hyvään kirjaan, että saan vaivata aivojani opiskellessa.

Blogin perustin 2006. Sitä ennen (ja sen jälkeenkin, tämän käsityöblogin rinnalla) mulla on kyllä ollut toinen blogi, joka on enemmän sellainen päiväkirja kaikesta muusta elämästä. Tämän blogin tarkoituksena on ollut ja on edelleen toimia itselle muistikirjana, ja siinä samalla itselle ja toivottavasti muillekin jonkinlaisena inspiraation lähteenä.

Tervetuloa käymään tai seuraamaan aktiivisesti, olit sitten uusi tai vanha tuttavuus!

(niin ja Näppituntuma löytyy sekä Blogilistalta että Bloglovinista)