Auttakaa naista mäessä!

Mulla olis kolme ongelmaa.

Ongelma 1. Ostin joku aika sitten ihan ihanaa Drops <3 You #3 -lankaa. Tätä on mulla 150g valkoisena ja 150g luumunvärisenä (sellainen violetihtava viininpunainen). Ja pulma on nyt sitten siinä, että en tiedä, mitä tästä tekisin. Lanka tuntuu käteen sen verran karhealta, että mietin, mahtaako kutittaa pipona ja huivina. Kutittaako? Tuosta määrästä taas ei taida riittää puseroon (vaikka oon kyllä kokoa 34), vaikka käyttäisi molemmat värit samaan. Pitäiskö tilata lisää? Mitä muut ovat tästä tehneet? Miltä tuntuu neuloa?

CIMG2586-normal.jpg

Ongelma 2. Mulla on Red Heart Eco-Cotton Blend -lankaa 200g (yksi kerä sinistä ja yksi vihreää). Haluisin tehdä noista jotain meidän vauvalle. Tuo lanka on siis kierrätyspuuvilla-akryyli -seosta ja ohjeistetaan neulottavaksi 5mm puikoilla. Kerässä on noin 132m. Mitä saisin näistä aikaan, jos vaatteen koko pitäisi olla suunnilleen 90cm? Slipoverin (tykkään slopivereista pienillä pojilla)? Vai pitäiskö suosiolla ostaa kerä lisää, nyt kun tuota vielä saa, että sais puseron? Vai mitähän tekisin? Onkohan tämä kuitenkin liian paksua pikkulapsen vaatteeksi? Vinkkejä, vinkkejä, pliis!

CIMG2591-normal.jpg

Ongelma 3. Aion saada joululahjaksi (joko itseltäni tai mieheltä) Dremelin. Mutta nytpä en tiedä, mikä malli olisi sopiva. Mulle olennaisinta on se, että saan porattua sillä suurin piirtein mitä vaan (älkää kysykö, miksi en osta vaan tavallista poraa...), esim. kolikoita. Kertokaapa viisaammat, onko noista Dremelin halvemmista malleista mihinkään? Vai kantsisko mun kuitenkin ostaa vaan se pora? Toisaalta kuitenkin mulla olis tarvetta vähän muillekin osille, että siinä mielessä kallistun kumminkin ehkä Dremeliin... Mitä kaikkea olette Dremelillänne tehneet? Mitä malleja teillä on käytössä, mitä niistä tykkäätte, voisitteko suositella jnejnejne?