Joulukalenterivillasukat ovat saaneet jatkoa. Mä en tee noita ihan täsmälleen annetun ohjeen mukaan, vaan kärkialoituksen tein omalla tavalla, samoin lankojen päättelyt, kantapäätä mietin vielä. Mutta raidat toki teen niin kuin käsky käy :)

CIMG2650-normal.jpg

Kolmantena päivänä piti neuloa B-sukkaan kolme kerrosta satunnaisella värillä. Mä otin yhdestä jämärasiasta sokkona, tuli petroolin väristä Woolia (se näyttää tuossa kuvassa mustalta, mutta hyvin tumma petroolin värinen se on). Tuosta langasta tein aikoinaan naapurin parivuotiaalle sukat ja lapaset. Nyttemmin se ei tietenkään ole enää parivuotias, vaan koululainen, eikä naapureitakaan olla oltu vuosiin. Yhteydenpito on muutenkin jäänyt facebook-tasolle, mutta siitä naapuruudesta on joka tapauksessa jäänyt mukavat muistot.

Neljäntenä päivänä neulottiin A-sukkaan neljä kerrosta oman laukun värillä. Mulla ei ollut tän hetkisen kassin väristä lankaa, niin valitsin sitten tummanruskean, jonka värinen kassi mulla oli aktiivikäytössä tätä nykyistä ennen (mulla on yleensä yksi kerrallaan jatkuvassa käytössä, varsinkin nyt, kun mukana kulkee puoli omaisuutta varavaipoista alkaen). Tummanruskean Marimekon olkalaukun ostin, kun sain ekan oikean työpaikkani. Se tuntui silloin vielä kamalan kalliilta, mutta halusin sen työlaukuksi. Tykkään siitä kyllä kovasti vieläkin, se on sellainen näppärä perusolkalaukku, johon mahtuu myös yllättävän paljon (varavaippoja, vauvanruokia, puklurättejä...) tavaraa. Nyt vaan käytän vielä vähän isompaa säkkiä :)

Viidennen päivän tehtävä oli neuloa A-sukkaan viisi kerrosta oman pyyhkeen värillä. Mulla on tällä hetkellä kylpypyyhkeenä iso marjapuuronpunainen pyyhe, jonka sain lapsena mummolta lahjaksi. Muistan, miten hämmentävän isolta ja pehmeältä se tuntui, kun ei meillä niin isoja pyyhkeitä ollut aiemmin ollut. Lapsuuden elämyksiä :) Tuntuuko musta vaan siltä, vai onko kylpypyyhkeet muuttuneet yleisesti isommiksi parin viime vuosikymmenen kuluessa? Jos on, niin mitä se kertoo yhteiskunnan kehityksestä? Kylpypyyheindeksi.

Tänään eli kuudentena päivänä piti sitten neuloa B-sukkaan kuusi kerrosta värillä, joka alkaa oman nimen alkukirjaimella. Mun olis tehnyt mieli valita sukunimen alkukirjaimen mukaan, mutta valitsin nyt sitten kuitenkin etunimen mukaan, ja harmaata sieltä tuli (en keksinyt mitään muuta h:lla alkavaa väriä. Keksiikö joku muu?). Mulla ei ole koskaan ollut mitään nimeäni vastaan, vaikka en ole sitä koskaan erityisesti rakastanutkaan. Se on ihan ok nimi, eikä siinä sen ihmeempää. Nykyisen sukunimen kanssa siitä tulee huvittava väännös, mutta en jaksa siitäkään harmistua. Joka syksy töissä jossain vaiheessa oppilaat sen keksii, ja niistä se on kauhean hauskaa, mutta olkoon. Saavatpa jostain hupia.

Tässä siis nyt mennään. Huomenna taas neulotaan lisää :)

ps. Pari henkilöä on laittanu mulle viestiä, että haluisivat seurata Näppituntumaa Facebookissa. No siellä ollaan, täältä löytyy: https://www.facebook.com/nappituntuma